نمایش 1–8 از 17 نتیجه

متن و ترجمه و شرح عیون اخبار الرضا (ع) (دوجلدی)

600,000 تومان
کتاب متن و ترجمه و شرح عیون اخبار الرضا (ع) (دوجلدی) نویسنده شیخ صدوق (ره) مترجم مرحوم آیة الله آقا نجفی اصفهانی انتشارات نبوغ از جمله آثار ارزشمند شیخ صدوق کتاب گرانسنگ عیون اخبار الرضا (علیه السلام) است که در دو جلد به ذکر حالات ، مناقب و فضایل ، مباحث ، مناظرات ، احادیث ، ... نقل شده از علی بن موسی الرضا (علیه السلام) پرداخته است .در جلد اول به مباحث توحید ، امامت ، عصمت انبیاء علیهم السلام و امامان (علیهم السلام) ، مناظرات ایشان با عالمان ادیان غیر اسلام ، ماجرای اصحاب رس و نیز هاروت و ماروت ، ... اشاره شده است .در جلد دوم به روایات نقل شده از حضرت در باب فضایل امیر مؤمنان (علیه السلام) ، مشاهده احوال زنان امت در معراج توسط پیامبر (ص) ، ماجرای گاو بنی اسرائیل ، توصیه به صله رحم ، خواص برخی میوه ها ، فضیلت زیارت امام حسین (علیه السلام) ، برخی قصه های انبیاء (علیهم السلام) ، بیان اصول و فروع و برخی احکام به فضل شاذان ، حسادات مامون به خضرت ، مسموم کردن حضرت ، شهادت و ثواب زیارت حضرت ، ... اشاره شده است.

متن و ترجمه الامالی شیخ صدوق (با فهرست موضوعی، علمی و الفبایی) 2جلدی

450,000 تومان
کتاب متن و ترجمه الامالی شیخ صدوق (با فهرست موضوعی، علمی و الفبایی) 2جلدی اثر شیخ صدوق مترجم کریم فیضی انتشارات تهذیب الأمالی للشیخ الصدوق، کتابی به زبان عربی، تألیف شیخ صدوق، متکلم، ادیب، فقیه و حدیث‌شناس برجسته امامیه در سده چهارم هجری. این کتاب حاصل جلسه‌های متعددی است که شیخ صدوق هفته‌ای دو روز سه شنبه و جمعه از ۱۸ رجب سال ۳۶۷ق تا ۱۱ شعبان سال ۳۶۸ق در مشهد برای شاگردانش املاء نموده و ایشان نوشته‌اند. شیخ صدوق این کتاب را که در ۹۷ مجلس، ۱۳ ماه تدوین کرده و این مجالس به جز چند مجلس (۲۲، ۲۳، ۲۴و ۲۶) هر جمعه و سه شنبه بر پا بوده است. شروع آن ۱۸ رجب ۳۶۷ق به هنگام سفرش به مشهد، و پایان آن ۱۸ شعبان ۳۶۸ق بوده است. فقط مدت کوتاهی در راه طوس در تدوین کتاب فاصله افتاده است. مجلس ۲۹ آن مصادف با ۸ محرم (دومین جمعه محرم) بوده و لذا به مقتل سیدالشهداء(ع) شروع کرده و آن را در مجلس ۳۰ و ۳۱ تکمیل کرده است. مجلس ۲۶ مصادف با غدیر و ذکر فضائل این روز است. این بیانگر امتیاز این کتاب به دیگر کتب امالی است که صدوق در نقل احادیث به مناسبت‌های زمانی و مکانی توجه داشته است. افزون بر آن در ماه رجب از فضائل آن ماه و در ماه مبارک رمضان از فضائل رمضان و ثواب روزۀ در این ماه‌ها حدیث نقل کرده است. هنگامی که به نیشابور می‌رسد حدیثی در فضیلت زیارت امام رضا(ع) نقل می‌کند. این کتاب شامل دسته‌ای از احادیث نبوی(ص) و اهل بیت(ع) در موضوعات مختلف مانند سیره پیامبر(ص)، ماجرای اسراء و معراج، ادعیه و موعظه‌ها، فضائل و مناقب اهل بیت(ع) است که شامل موضوعات تاریخی و اخلاقی و عقائدی و... می‌باشد.

ثواب الاعمال و عقاب الاعمال (ثواب و عقوبت اعمال)

200,000 تومان
کتاب ثواب الاعمال و عقاب الاعمال (ثواب و عقوبت اعمال) اثر شیخ صدوق(ره) مترجم محمد مهدی سازندگی  انتشارات نگاه آشنا ثوابُ الأعمال و عقابُ الأعمال اثر شیخ صدوق، حاوی روایاتی که اعمال پسندیده و پاداش آنها (ثواب الاعمال) و همچنین اعمال ناپسند و مجازات آنها (عقاب الاعمال) را بیان می‌کند. این کتاب همواره مورد توجه عالمان و همچنین عموم شیعیان بوده و از مهمترین آثار حدیثی شیعه به شمار می‌آید. آنچه مؤلف را به تألیف این کتاب فراخواند، چیزی نبود جز این فرمایش پیامبر(ص) که «راهنما بر انجام عمل نیک، مانند انجام‌دهنده آن است» و آن را «ثواب الاعمال» نام نهاد به امید آنکه خداوند او را از پاداش آن محروم نفرماید در حالی که به‌جز امید به پاداش الهی و خشنودی خداوند سبحان چیز دیگری مقصود او نبوده است. کتاب، دارای دو بخش است: بخش اول، با عنوان «ثواب الاعمال»، شامل ۷۸۸ حدیث است که در ذیل ۳۸۹ عنوان، به صورت ثواب ذکر شده است. بخش دوم، با عنوان «کتاب عقاب الاعمال»، شامل ۳۳۱ حدیث است که در ضمن ۱۳۱ عنوان، به صورت عقاب تنظیم گردیده است.

متن و ترجمه کمال الدین و تمام النعمه (2 جلدی)

500,000 تومان
کتاب کمال الدین و تمام النعمه (2 جلدی) اثر شیخ صدوق(ره) مترجم منصور پهلوان انتشارات دارالحدیث کَمالُ الدّین و تَمامُ النّعْمَة یا اِکْمالُ الدّین و اِتْمامُ النّعمَة، کتابی به زبان عربی تألیف عالم شیعه شیخ صدوق. وی در‌ این کتاب به موضوع غیبت و ظهور امام زمان(عج) می‌پردازد. شیخ صدوق، نمونه‌های فراوانی از غیبت پیامبران الهی را آورده و به بررسی کامل امامت حضرت مهدی(ع)، تولد، روایات پیامبر و ائمه(ع) درباره ظهور آن حضرت، کسانی که به خدمت آن حضرت رسیده‌اند و شرایط دوران ظهور ایشان پرداخته است. شیخ صدوق انگیزهٔ خود را از نگارش این کتاب، دفاع از مسأله غیبت بیان می‌کند. واین کتاب از قدیمی ترین و معتبرترین منابع روایی شیعه درباره امام زمان(ع) می‌باشد. اهمیت ویژه این کتاب در نقل اقوال عالم بزرگ شیعی دوره غیبت صغری؛ یعنی ابو جعفر محمد بن عبد الرحمن ابن قبه رازی است. از دیگر ویژگی‌های این کتاب نقل برخی از توقیعات صادر شده از ناحیه مقدسه است. شیخ صدوق برخی از مطالب این بخش را از متون کهن‌تر و گاه به نحو شفاهی از برخی مرتبطان با نواب اربعه نقل کرده است. این کتاب مجموعاً دارای ۶۲۱ روایت از ۸۸ راوی در ۶۳ باب است. برخی موضوعات مورد بحث در این ابواب عبارت‌اند از: آفرینش حجت خدا قبل از آفرینش دیگر انسانها بوده است، فقط خداوند حق انتخاب خلیفه و جانشین خود را دارد، اثبات غیبت و حکمت آن، جواب‌ های ابن قبه رازی، غیبت حضرت نوح، صالح، ابراهیم و یوسف(ع)، روایات اهل بیت(ع) درباره غیبت، کسانی که امام زمان(عج) را مشاهده کرده اند، نامه‌های آن حضرت، علامات ظهور، ثواب انتظار، و موضوعات فراوان دیگر.

متن و ترجمه معانی الاخبار

350,000 تومان
کتاب متن و ترجمه معانی الاخبار نویسنده شیخ صدوق ترجمه صادق طالبی مازندرانی ناشر اعتلای وطن مَعانی الأخبار کتابی روایی از شیخ صدوق است. این کتاب حاوی مجموعه روایاتی است از رسول خدا(ص) و ائمه معصومین در توضیح حدود پانصد اصطلاح قرآنی، روایی، کلامی و فقهی. شیخ صدوق، کتاب معانی الاخبار را بعد از کتاب‌های «‌توحید‌» و «‌علل الشرایع‌» نوشته. از جمله ابواب کتاب می‌توان به این موارد اشاره کرد: معنای بسم الله الرحمن الرحیم، معنای سبحان الله، معنای حروف مقطعه، معنای من کنت مولاه فعلی مولاه، معنای بیع الحصاة، معنای لوح و قلم، معنای ازدواج نور با نور، معنای جوانمردی و مردانگی، معنای وحدت و تفرقه و معنای سنت و بدعت، معنای سخن حضرت رسول خدا(ص) که می‌فرماید: «‌اختلاف امت من رحمت است»، معنای همسایه و حد همسایگی، معنای غیبت و بهتان و.... اهمیت این کتاب در جهت موضوع آن در میان دیگر آثار شیخ صدوق است، چرا که این کتاب در مقام بیان مفاهیم احادیث و مشکلات اخبار از زبان اهل بیت است و روزگار، کتابی مانند این در این زمینه به خود ندیده و بر سبک آن کتابی نوشته نشده و فواید آن در غیر آن یافت نمی‌شود.

متن و ترجمه کمال الدین و تمام النعمه (در اثبات امامت و غیبت حضرت حجت«عج») 2جلدی

450,000 تومان
کتاب متن و ترجمه کمال الدین و تمام النعمه (در اثبات امامت و غیبت حضرت حجت«عج») 2جلدی اثر شیخ صدوق (ره) مترجم حسین خسروی انتشارات طوبی محبت . کَمالُ الدّین و تَمامُ النّعْمَة یا اِکْمالُ الدّین و اِتْمامُ النّعمَة، کتابی به زبان عربی تألیف عالم شیعه شیخ صدوق. وی در‌ این کتاب به موضوع غیبت و ظهور امام زمان(عج) می‌پردازد. شیخ صدوق، نمونه‌های فراوانی از غیبت پیامبران الهی را آورده و به بررسی کامل امامت حضرت مهدی(ع)، تولد، روایات پیامبر و ائمه(ع) درباره ظهور آن حضرت، کسانی که به خدمت آن حضرت رسیده‌اند و شرایط دوران ظهور ایشان پرداخته است. شیخ صدوق انگیزهٔ خود را از نگارش این کتاب، دفاع از مسأله غیبت بیان می‌کند. واین کتاب از قدیمی ترین و معتبرترین منابع روایی شیعه درباره امام زمان(ع) می‌باشد. اهمیت ویژه این کتاب در نقل اقوال عالم بزرگ شیعی دوره غیبت صغری؛ یعنی ابو جعفر محمد بن عبد الرحمن ابن قبه رازی است. از دیگر ویژگی‌های این کتاب نقل برخی از توقیعات صادر شده از ناحیه مقدسه است. شیخ صدوق برخی از مطالب این بخش را از متون کهن‌تر و گاه به نحو شفاهی از برخی مرتبطان با نواب اربعه نقل کرده است. این کتاب مجموعاً دارای ۶۲۱ روایت از ۸۸ راوی در ۶۳ باب است. برخی موضوعات مورد بحث در این ابواب عبارت‌اند از: آفرینش حجت خدا قبل از آفرینش دیگر انسانها بوده است، فقط خداوند حق انتخاب خلیفه و جانشین خود را دارد، اثبات غیبت و حکمت آن، جواب‌ های ابن قبه رازی، غیبت حضرت نوح، صالح، ابراهیم و یوسف(ع)، روایات اهل بیت(ع) درباره غیبت، کسانی که امام زمان(عج) را مشاهده کرده اند، نامه‌های آن حضرت، علامات ظهور، ثواب انتظار، و موضوعات فراوان دیگر.

متن و ترجمه کتاب علل الشرایع اسرار آفرینش و فلسفه احکام (2 جلدی)

700,000 تومان
کتاب متن و ترجمه کتاب علل الشرایع اسرار آفرینش و فلسفه احکام (2 جلدی) اثر شیخ صدوق(ره) مترجم سید محمد جواد ذهنی تهرانی انتشارات تهذیب كتاب علل شرايع، فقط در مقام بيان علت‌هاى مربوط به احكام دينى و مسائل مربوط به دستورات فقهى مانند علت وضو، غسل، نماز، روزه و... نيست، بلكه مباحثى مربوط به علت پاره‌اى از مسائل اعتقادى مانند مسائل مربوط به خدا و صفات او، علت نبوت و ارسال رسل و بحث امامت و مسائل مربوط به اهل‌بيت(ع) و همچنين شامل پاره‌اى از مسائل مربوط به امور تكوينى و مسائل مربوط به جهان خلقت مانند علت آفرينش و اختلاف مخلوقات و علت نام‌گذارى آسمان و زمين و... مى‌باشد  

متن و ترجمه کمال الدین و تمام النعمه (2 جلدی)

450,000 تومان
کتاب متن و ترجمه کمال الدین و تمام النعمه (2 جلدی) اثر شیخ صدوق(ره) مترجم منصور پهلوان انتشارات جمکران کَمالُ الدّین و تَمامُ النّعْمَة یا اِکْمالُ الدّین و اِتْمامُ النّعمَة، کتابی به زبان عربی تألیف عالم شیعه شیخ صدوق. وی در‌ این کتاب به موضوع غیبت و ظهور امام زمان(عج) می‌پردازد. شیخ صدوق، نمونه‌های فراوانی از غیبت پیامبران الهی را آورده و به بررسی کامل امامت حضرت مهدی(ع)، تولد، روایات پیامبر و ائمه(ع) درباره ظهور آن حضرت، کسانی که به خدمت آن حضرت رسیده‌اند و شرایط دوران ظهور ایشان پرداخته است. شیخ صدوق انگیزهٔ خود را از نگارش این کتاب، دفاع از مسأله غیبت بیان می‌کند. واین کتاب از قدیمی ترین و معتبرترین منابع روایی شیعه درباره امام زمان(ع) می‌باشد. اهمیت ویژه این کتاب در نقل اقوال عالم بزرگ شیعی دوره غیبت صغری؛ یعنی ابو جعفر محمد بن عبد الرحمن ابن قبه رازی است. از دیگر ویژگی‌های این کتاب نقل برخی از توقیعات صادر شده از ناحیه مقدسه است. شیخ صدوق برخی از مطالب این بخش را از متون کهن‌تر و گاه به نحو شفاهی از برخی مرتبطان با نواب اربعه نقل کرده است. این کتاب مجموعاً دارای ۶۲۱ روایت از ۸۸ راوی در ۶۳ باب است. برخی موضوعات مورد بحث در این ابواب عبارت‌اند از: آفرینش حجت خدا قبل از آفرینش دیگر انسانها بوده است، فقط خداوند حق انتخاب خلیفه و جانشین خود را دارد، اثبات غیبت و حکمت آن، جواب‌ های ابن قبه رازی، غیبت حضرت نوح، صالح، ابراهیم و یوسف(ع)، روایات اهل بیت(ع) درباره غیبت، کسانی که امام زمان(عج) را مشاهده کرده اند، نامه‌های آن حضرت، علامات ظهور، ثواب انتظار، و موضوعات فراوان دیگر.