در حال نمایش 6 نتیجه

ادب حضور ترجمه فلاح السائل

250,000 تومان
کتاب ادب حضور ترجمه فلاح السائل نویسنده سید بن طاووس ترجمه محمد روحی انتشارات انصاری کتاب ادب حضور ترجمه کتاب فَلاحُ السّائل وَ نَجاحُ الْمَسائِل فی عَمَلِ الْیوم و اللَّیل، نوشته سید بن طاووس است. این کتاب از نماز، ادعیه و اعمال مربوط به شبانه‌روز سخن می‌گوید و مشتمل بر دو جزء است. اولین جزء، شامل ادعیه‌ای است که میان ظهر و شب و دومین جزء، دعاهایی است که از وقت بیدار شدن تا برای نماز شب تا قبل از ظهر خوانده می‌شود. مؤلف در این کتاب در مورد ارزش خلوت و تنهایی و اینکه بسیاری از عنایات الهی در خلوت به انسان می‌رسد، سخن میگوید. سید بن طاوس در صدد تهیه کتابی بوده تا مکلف در شبانه‌روز اعمال خود را طبق آن انجام دهد، لذا متن روایات را ذکر کرده و در مواردی که نیاز به توضیح دارد، توضیحی مفصل یا خلاصه ذکر کرده و اعمال و اوراد را خیلی واضح بیان کرده است. سلسله اسناد روایات و مأخذ نقل آنها دقیقا ذکر شده، چنان که روش متداول ابن طاوس است، و در جایی که سند نیاورده و روایت سند داشته، گفته است: بحذف الأسناد که بدانند روایت مرسله و مقطوعه نیست. کتاب فلاح السائل شامل سی فصل است؛ بدین ترتیب: ابتدا چند فصل در عظمت نماز و نمازِ با خاصیت و ادعیه و فضیلت آنهاست، سپس صفات داعی بیان شده است. از فصل نُه، بحث طهارات سه‌گانه و مقدمات عبادات آمده. فصل ۱۵ تا ۲۹ کتاب پیرامون نمازهای واجب و مستحب و نوافل یومیه و ادعیه و أذکار مختلف است. فصل ۳۰ به بعد آداب خواب است که از آداب قبل از خواب شروع شده است.

مهج الدعوات و منهج العنایات (دعاهای نقل شده از چهارده معصوم«ع»)

148,000 تومان
کتاب مهج الدعوات و منهج العنایات (دعاهای نقل شده از چهارده معصوم«ع») نویسنده سید ابن طاووس الحسنی الحسینی انتشارات آثار نور . مُهَجُ الدّعَوات وَ مَنهَجُ العِبادات‏ کتابی به زبان عربی در دعا و حرز است که به فارسی ترجمه شده. نویسنده در این کتاب، نقل ادعیه و حرزها را از پیامبر اکرم(ص) شروع کرده و به امام زمان(عج) ختم نموده و پس از آن، از غیر ائمه هم مواردی را نقل کرده است. مهج الدعوات همواره مورد اعتنا و اعتماد علمای شیعه بوده است. از این کتاب با عنوان «مهج الدعوات و منهج العنایات» نیز یاد شده و در برخی چاپ‌ها با این نام منتشر شده است. سید بن طاووس ، خود درباره این کتاب می‌گوید: من در اوقاتی که به مداومت و مواظبت دعاها ، انواع ریاضات بر خود قرار داده بودم از جمله حرزها ، قنوت‌ها ، حجب‌ها و دعاهای دیگر که از حضرت پیامبر و ائمه اثناعشر به سندهای معتبر روایت شده بود و همچنین از جمله مناجات‌ها و دعاهای متفرّقه در کتاب‌ها قدری را که نخبه و خلاصه آنها بود و کمال اعتماد بر آن داشتم ، نقل‏ نمودم و چون این قدر منتخب ، همگی در رساله‌ها و کاغذهای متعدد نقل شده بود و پراکنده بودند و کسانی که جویای آنها هستند را چندان سود و بهره‏‌ای به آسانی حاصل و میسّر نمی‌شود.

ترجمه کامل اقبال الاعمال (جلد اول اعمال ماه رمضان و شوال-جلد دوم اعمال ماه های ذیقعده تا شعبان)

500,000 تومان
کتاب ترجمه کامل اقبال الاعمال (جلد اول اعمال ماه رمضان و شوال-جلد دوم اعمال ماه های ذیقعده تا شعبان) اثر سید ابن طاووس ترجمه محمد روحی انتشارات سماء قلم. الإقبالُ بالأعمالِ الحَسَنَةِ فيما يُعمَلُ مَرَّةً فی السَّنَةِ (روی‌آوردن به اعمال نیک: درباره اعمالی که در سال یکبار انجام می‌شوند) معروف به اقبال الاعمال کتابی است درموضوع ادعيه و اعمال سال و زيارات معصومین (ع) به قلم سیدابن طاووس. این کتاب به ۱۲ قسمت تقسیم شده و هر قسمت مربوط به یک ماه است. هر ماه نیز به باب‌ها و فصل‌های متعدد تقسیم شده تا دسترسی به مطالب هر روز از ماه به سهولت امکان پذیر باشد. سید کتاب خویش را به ترتیب ماه‌های سال نگاشته، اما بر خلاف روش معمول، ابتدای سال را ماه مبارک رمضان دانسته است. از جمله دلایل این کار، اهمیت فوق العاده ‏ای است که شرع برای ماه رمضان قائل شده و اینکه اهل معرفت ابتدای سال و ابتدای سیر و سلوک خویش را ماه رمضان قرار می‌دهند. مؤلف علاوه بر جمع آوری ادعیه، به بیان نکات و اسرار و مشاهدات شخصی خود درباره مقامات اولیاء الله، نحوه تحصیل اخلاص در عبادات، آداب معنوی و اسرار دعا و نماز و سایر اعمال پرداخته است. او همچنین بسیاری از وقایع تاریخی را بیان کرده و تاریخ وقوع وقایعی مانند مباهله، حادثه بخشیدن انگشتر در نماز توسط امیرالمؤمنین(ع)، غدیر و... را نیز تعیین کرده است. مباحث مختلفی که به گونه‌ای مربوط به دعا و زیارت می‌شود نظیر تعیین مکان قبر امیرالمؤمنین(ع)، علت نام گذاری دحوالارض و چگونگی خلقت زمین و کعبه نیز در این کتاب ذکر شده است. در این کتاب، مطالب مهمی که خوانندگان نیازمند دانستن آن هستند، به صورت مقدمه بیان شده است؛ به عنوان نمونه قبل از بیان ادعیه واعمال ماه رمضان، مطالبی را با عنوان عظمت ماه رمضان، فلسفه تشریع روزه، روایات دال بر اینکه ماه رمضان آغاز سال است، بیان دیدگاه‌های مختلف، اقسام روزه‌داران و... ارائه کرده است.

لهوف به انضمام مختار نامه و کرامات امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) و سرنوشت قاتلان آن حضرت و یارانشپیشاور

130,000 تومان

کتاب لهوف به انضمام مختار نامه و کرامات امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) و سرنوشت قاتلان آن حضرت و یارانش اثر سید ابن طاووس  با ترجمه علی اکبر میرزایی از انتشارات آثار فرهنگ برتر .

کتاب لهوف که با نام اللُّهوف عَلی قَتَلی الطّفوف هم شناخته می‌شود مقتل امام حسین (ع) به انضمام مختارنامه و کرامات امام حسین(ع) و حضرت ابالفضل(ع) و سرنوشت قاتلان آن حضرت و یارانش می باشد.

لهوف سید ابن طاووس

140,000 تومان

 کتاب :لهوف نویسنده: سید ابن طاووس  مترجم:آیت الله محسن غرویان ناشر: پیرامید

کتاب لهوف نوشته‌ی سید ابن طاوس یکی از مقتل‌های معتبر و درباره رخدادهایی که به حادثه کربلا منتهی شده، است. در لهوف همچنین درباره‌ی اصل جنگ و رخدادهای بعدی آن می‌خوانیم. کتاب لهوف با ترجمه‌ی سید ابوالحسن میرابوطالبی در اختیار دوست‌دارام حسین (ع) قرار دارد. کتاب لهوف که با نام اللُّهوف عَلی قَتَلی الطّفوف هم شناخته می‌شود، یکی از مورد اعتمادترین کتاب‌های مقتل در میان تمام آثار و مقاتل موجود است. از آنجایی که کتاب لهوف برای مسافرت‌ها و هنگام زیارت نوشته شده است، بسیار مختصر است. به همین خاطر، سلسله اسناد روایات حذف شده و تنها آخرین راوی یا کتاب مرجعی که روایت از آن نقل شده آمده‌است. کتاب لهوف در چند بخش تهیه و تنظیم شده است. مقدمه‌ی لهوف شامل مطالبی در عظمت واقعه عاشورا و مقام حسین بن علی و ارزش گریه و عزاداری بر او و انگیزه نگارش کتاب است. مسلک اول: پیرامون مسائل قبل از شروع واقعه عاشورا است، مسلک اول از ولادت حسین تا وقایع روز عاشورا را شامل می‌شود. مسلک دوم: شامل وقایع روز عاشورا تا کشته شدن امام حسین است. مسلک سوم: شامل وقایع بعد از کشته شدن حسین است که از فرستادن سر کشته شدگان به کوفه شروع شده و اسارت خاندان حسین را بیان کرده و با مراجعت اسرا به مدینه به اتمام می‌رسد. پس از آن نیز حالات سجاد را در گریه بر پدرش بیان نموده‌است.

لهوف سید ابن طاووس

130,000 تومان

کتاب لهوف اثر سید ابن طاووس مترجم علیرضا رجالی تهرانی انتشارات نبوغ

کتاب لهوف در چند بخش تهیه و تنظیم شده است. مقدمه‌ی لهوف شامل مطالبی در عظمت واقعه عاشورا و مقام حسین بن علی و ارزش گریه و عزاداری بر او و انگیزه نگارش کتاب است. مسلک اول: پیرامون مسائل قبل از شروع واقعه عاشورا است، مسلک اول از ولادت حسین تا وقایع روز عاشورا را شامل می‌شود. مسلک دوم: شامل وقایع روز عاشورا تا کشته شدن امام حسین است. مسلک سوم: شامل وقایع بعد از کشته شدن حسین است که از فرستادن سر کشته شدگان به کوفه شروع شده و اسارت خاندان حسین را بیان کرده و با مراجعت اسرا به مدینه به اتمام می‌رسد. پس از آن نیز حالات سجاد را در گریه بر پدرش بیان نموده‌است.