نمایش 1–8 از 52 نتیجه

کلیات مفاتیح الجنان نفیس (صندوق دار)

620,000 تومان650,000 تومان
کتاب کلیات مفاتیح الجنان نفیس (صندوق دار) خط کلک اثر شیخ عباس قمی ترجمه مهدی الهی قمشه ای انتشارات آیین دانش این کلیات مفاتیح الجنان با خط کلک و ترجمه مهدی الهی قمشه ای است .جلد و صندوق این قرآن در دو طرح (چرم و گالینگور سفید طلا کوب )درست شده. صندوق این کتاب دارای پلاک طلایی و صحافی آن بسیار با کیفیت انجام شده. نوع کاغذ تحریر سفید و متن آن دو رنگ (الله قرمز) است. این کلیات مفاتیح الجنان بسیار مناسب برای سفره عقد ، هدیه دادن و عروس و داماد میباشد.

قرآن کریم و منتخب مفاتیح الجنان معطر نفیس (صندوق دار و لب طلا)

1,000,000 تومان

کتاب قرآن کریم و منتخب مفاتیح الجنان معطر نفیس (صندوق دار و لب طلا) خطاط قرآن عثمان طه نویسنده منتخب مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی(ره) مترجمین مهدی الهی قمشه ای و سید کاظم ارفع انتشارات پیام عدالت

این مصحف شریف شامل سی جز‌ كامل قران كریم با خط عثمان طه و 616 صفحه و ترجمه سید کاظم ارفع و منتخب مفاتیح الجنان و 776 صفحه با ترجمه مهدی الهی قمشه ای است .جلد و صندوق این کتاب از گالینگور سفید طلا کوب  درست شده و صندوق دارای پلاک طلایی میباشد. یکی از ویژگی های این قرآن کاغذ آن است که از جنس معطر است و صحافی کتاب بسیار باکیفیت انجام شده. دور کاغذ کتاب ها رنگ طلایی داره  که جذابیت خاصی به قرآن و منتخب مفاتیح میده. این کتاب بسیار مناسب برای سفره عقد ، هدیه دادن و عروس و داماد میباشد.

شاهنامه فردوسی (براساس چاپ مسکو) دو جلدی

500,000 تومان
کتاب شاهنامه فردوسی براساس چاپ مسکو(دو جلدی) اثر ابوالقاسم فردوسی انتشارات کتاب آبان نقش حکیم ابوالقاسم فردوسی و کتاب شاهنامه در زنده نگه داشتن زبان پارسی قابل وصف نیست.او در سال 329 ه.ق به دنیا آمد و 30 سال از زندگی خود راصرف نوشتن این اثر ارزشمند کرد.شاهنامه تاریخ و داستان های ایران باستان از آغاز تمدن نژاد ایرانی تا انقرض حکومت ایرانی به دست اعراب میباشد. حکیم فردوسی بزرگوار و گران قدر زمانی دست به نگارش این اثر بینظیر یعنی کتاب شاهنامه زد که زبان علمی و ادبی قالب در ایران به زبان عربی تبدیل شده بود. و شاهنامه فردوسی با ویژگی های هدفمندی که در نگارش خود داشت توانست زبان ما را زنده نگه دارد. این کتاب کاملترین نسخه شاهنامه بر اساس نسخه مسکو است که با خطی بسیار خوانا و زیبا چاپ شده.

قلب سلیم (دو جلد در یک مجلد)

350,000 تومان
کتاب قلب سلیم اثر عبدالحسین دستغیب  انتشارات دارالکتب الاسلامیه قلب سلیم نوشته سید عبدالحسین دستغیب شیرازی (متوفی 1360ش)کتابی در موضوع اخلاق اسلامی و توحید است. این نوشتار ارزشمند به‌ واقع متمم کتاب ارزشمند گناهان کبیره از همین نویسنده است، بدین‌صورت که بعد از تزکیه اعضاء و جوارح از خبائث و گناهان، نوبت به تزکیه و تهذیب قلب و دل انسان از خبائث می‌رسد که نگارنده در این کتاب به این امر مهم همت گمارده است. کتاب دارای دو مقدمه به قلم سید محمدهاشم دستغیب و نویسنده است؛ محتوای این کتاب دوجلدی در طی دو بخش و ده فصل آمده است؛ جلد اول مشتمل بر دو بخش عقاید و اخلاق است که بخش اول (عقاید) دارای پنج فصل؛ و بخش دوم (بخش اخلاق) مشتمل بر سه بخش است؛ مطالب جلد دوم در ادامه بخش اخلاق آمده که دربردارنده شش بخش است. بخش اول کتاب به بیماری‌های مرتبط به اعتقاد و فکر اختصاص داده شده است. اولین آن‌ها بیماری کفر است.دومین بیماری قلب نفاق است که خود دارای انواع و اقسامی است. شرک سومین بیماری دامن‌گیر قلب بشر است که دل انسان را از راه راست منحرف می‌کند. شک از دیگر گرفتاری‌های قلب انسان است. نگارنده با تبیین آثار و جوانب این بیماریهای روحی و عواملی که به آن دامن می‌زنند و سایر مطالب مرتبط با این موضوع به بسط این مطلب پرداخته و در جهت درمان این عرضه، مطالب با ارزشی را بیان می‌کند. در بخش بعدی که بخش دارای اهمیتی می‌باشد، به‌تفصیل به موضوع ذکر و یاد خدا پرداخته شده است. ذکر بر دو قسم است: واجب و مستحب. ذکر واجب خود در سه مورد است که اولین آن هنگام مشاهده آفریدگان است که در این صورت باید پدیدآورنده آن را یاد کرد و توانایی و حکمت بی‌پایان او را شناخت. نویسنده در ادامه این بخش با تشریح اقسام و ویژگی‌های ذکر و آثار آن به تبیین تمام جوانب این اصل مهم می‌پردازد. فصل دوم کتاب در باب گناهان قلبی اخلاقی است؛ اولین از این بیماری‌ها، قساوت قلب است. ریا و سمعه آخرین موضوعات مطرح شده در جلد اول کتاب است. در جلد دوم کتاب، در ادامه طرح گناهان قلبی اخلاقی و آثار مخرب آن‌ها بر قلب و جان انسان، نگارنده به‌تفصیل به طرح سایر گناهان قلبی از جمله عجب، کبر، سوءظن، حقد، حسد، دوستی دنیا و عزم بر گناه و رضایت به آن، پرداخته است.  

گناهان کبیره (دو مجلد در یک جلد)

310,000 تومان
کتاب گناهان کبیره اثر آیة الله سید عبدالحسین دستغیب  انتشارات دفتر انتشارات اسلامی وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم. کتاب گناهان کبیره کتابی در معرفی و توضیح گناهان کبیره، اثر سید عبدالحسین دستغیب، در زمره کتاب‌های اخلاقی است که در آن به بررسی گناهان کبیره از نظر اسلام می‌پردازد. روش مولف بررسی گناهان از نظر قرآن و روایات اهل بیت پیامبر اسلام است. کتاب پس از معرفی و توضیح بیش از 40 گناه کبیره، با ضمیمه‌ای در مورد توبه و بیان حکایت‌هایی عبرت‌آموز پایان می‌یابد. این کتاب در واقع، مقدمه و تکمیل‌کننده «قلبِ سلیم»، اثر دیگر همین نویسنده است. چراکه گناهان کبیره بر عیوب و گناهان مربوط به جوارح و ظاهر انسان پرداخته، در حالی‌که قلب سلیم به عیوب باطن و نفس انسان می‌پردازد. کتاب گناهان کبیره در دو جلد، شامل یک مقدمه، دو باب در معرفی گناهان کبیره و یک خاتمه ارائه شده است. جلد اول: باب اول 25 عدد از گناهانی است که آیات و روایات بر کبیره بودنشان اشاره دارد و وعده عذاب نیز دارند. جلد دوم: شامل 15 گناه ادامه باب اول و باب دوم گناهانی که در روایات به بدتر بودن آنها از برخی گناهان کبیره تصریح شده و در خاتمه به توبه و حکایت‌هایی عبرت‌آموز اشاره میشود. شهید دستغیب در مقدمه این کتاب، هدف از خلقت را رستگاری و رسیدن به خدا معرفی کرده و راه آن را داشتن تقوا معرفی می‌کند. وی پس از تبیین چیستی تقوا و حدود و ثغور آن و بیان آثار آن در دنیا و آخرت، تقوا را در انجام واجبات و تَرک محرمات خلاصه می‌کند. نویسنده پس از بیان اهمیت هر یک از این‌دو، با استناد به روایاتی، ترک محرمات و گناهان را مهم‌تر از انجام اعمال صالح دانسته و ازاین‌رو در این کتاب به معرفی گناهان کبیره پرداخته است.  

اسرار آل محمد(ع) ترجمه کتاب سلیم ابن قیس هلالی (اولین کتاب حدیثی و تاریخی از قرن اول اسلام)

350,000 تومان
کتاب اسرار آل محمد(ع) ترجمه کتاب سلیم ابن قیس هلالی (اولین کتاب حدیثی و تاریخی از قرن اول اسلام)  نویسنده ابو صادق سُلَیم بن قیس هِلالی عامری کوفی مترجم اسماعیل انصاری زنجانی خوئینی انتشارات دلیل ما . کتاب اسرار آل محمد، ترجمه كتاب سلیم بن قیس هلالی به فارسى است. اولین کتاب حدیثی و تاریخی از قرن اول اسلام، كتاب سليم بن قيس هلالى است. اين كتاب، بنا به نقل مشهور، تأليف عالمى به همين نام است و چون او خود، براى كتابش نامى انتخاب نكرد، به تدريج به نام مؤلفش شهرت يافت. کتاب اسرار آل محمد شامل یک مقدمه است که در قسمت اول آن به زندگانی سلیم بن قیس هلالی و تاریخچه کتاب و در قسمت دوم به بررسی و تحقیق درباره کتاب سلیم در دوازده بخش میپردازد. که شامل: نامگذاری کتاب سلم، اول بودن کتاب سلیم، اعتبار کتاب و احادیث آن به تایید ائمه، سخنان علما در اعتبار کتاب سلیم، نقل علما از کتاب سلیم، کتاب سلیم نزد غیر شیعه، بررسی و جواب مناقشات درباره کتاب سلیم، اسناد کتاب سلیم، نسخه های خطی کتاب سلیم، چاپ های کتاب سلیم، نمونه های عکس از کتاب سلیم و روش تحقیق و ترجمه کتاب سلیم میشود. بعد از مقدمه متن کتاب سُلَیم بن قیس هِلالی مورد بررسی قرار میگیرد که شامل سه بخش است. بخش اول: متن کتاب سلیم، که با سرآغاز کتاب سلیم شروع میشود و از حدیث اول تا حدیث 48 را شامل میشود. بخش دوم: تتمه کتاب سلیم است که از حدیث 49 تا حدیث 70 را شامل میشود. و در آخر بخش سوم: مستدرکات احادیث سلیم که از حدیث 71 تا حدیث 99 را در برمیگیرد. محتوای کتاب سلیم، شرح وقایع پس از رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله، دوران خلافت امام علی علیه السلام، فضایل امام علی و اهل بیت علیهم السلام و پیش بینی برخی حوادث قرن اول هجری است. بیشتر احادیث کتاب، از امام علی علیه السلام، سلمان فارسی، مقداد بن اسود و ابوذر غفاری نقل شده است. با این حال روایاتی نیز از امام حسن علیه السلام، امام حسین علیه السلام، امام سجاد علیه السلام، عمار بن یاسر، عبدالله بن عباس، عبدالله بن جعفر و محمد بن ابوبکر در کتاب نقل شده است.

منیه المرید فی آداب المفید و المستفید اثر شهید ثانی (عربی)

250,000 تومان
کتاب منیة المرید فی آداب المفید و المستفید اثر شهید ثانی  انتشارات موسسه نشر اسلامی. کمتر کسی است که در باب تعلیم و تعلّم و آداب آن، کار کرده باشد و با کتاب «مُنْیةُ المُرید فی أدَبِ المُفیدِ وَ المُسْتَفید» شهید ثانی، آشنایی نداشته باشد. این کتاب همچون گوهری است که سال‌ها و قرن‌ها، در دست عالمان و نویسندگان و پژوهندگان، در حیطه ادب و آداب تعلیم و تعلّم اسلامی، می‌چرخد و همچنان در جایگاهی رفیع مددرسان تشنگان این وادی است.

معرفت، شناخت، فضایل و مناقب امیرالمومنین علی (ع)

300,000 تومان

کتاب معرفت، شناخت، فضایل و مناقب امیرالمومنین علی (ع) نویسنده آیة الله سید حسین موسوی ارومی محقق سید حسن موسوی انتشارات اکرام.

کتاب معرفت، شناخت، فضایل و مناقب امیرالمومنین علی (ع) با موضوع معرفت و شناخت فضائل و مناقب امیرالمؤمنین در سه سرفصل که عبارت اند از: 1-علم‌الیقین فی فضائل امیرالمؤمنین علیه السلام، 2-کشف‌الیقین فی مناقب امیرالمؤمنین علیه‌السلام، 3-مناهیج العارفین فی تعیین الراسخین. مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته است و با استناد به روایات متعددی از رسول خدا(ص) فضایل و مناقبی از امیرالمؤمنین علی(ع) که عمدتا در زمینه ابعاد مختلف امامت و ولایت آن امام و شایستگی ایشان برای احراز مسند خلافت و جانشینی رسول خدا(ص) است، نقل گردیده است. در این کتاب به مسائلی مانند علم والای امام علی(ع)، اهمیت محبت و دوستی با آن امام، حق و حقانیت ایشان، وراثت و وزارت او، نسبت پیامبر اسلام، عبادت، شجاعت، اخلاص، مزایای ویژه ایشان نزد رسول خدا(ص) و ملائکه، بشارت‌های متعددی نسبت به مقام والای اخروی ایشان، افضلیت او نسبت به سایر صحابه از جهات مختلف، وعده‌های خداوند متعال در قرآن کریم نسبت به چنگ زدن به ولایت و محبت آن امام، هشدار نسبت به دشمنی با او و ظلم کردن به ایشان، مقام علی(ع) در بهشت، امان بودن ایشان برای اهل زمین، اهمیت مودت با او، حبل الله بودن ایشان و بسیاری از اوصاف ایشان که در قرآن کریم به آنها اشاره شده است، پرداخته شده و توضیحاتی اجمالی در این موضوعات ارایه گردیده است.