در حال نمایش 4 نتیجه

الدرجات الرفیعه فی وقایع الشیعه (تقویم قمری شیعیان)

100,000 تومان
کتاب الدرجات الرفیعه فی وقایع الشیعه (تقویم قمری شیعیان) اثر رفیع الدین سید جعفر رفیعی انتشارات محض یار مهربان کتاب الدرجات الرفیعه فی وقایع الشیعه مروری بر مهمترین حوادث تاریخی مربوط به تاریخ شیعه به ویژه زندگانی معصومین(ع) و اصحاب و دشمنان ایشان است. در این اثر اطلاعات گوناگونی در مورد زندگی‌نامه برخی از امام‌زادگان، معرفی قاتلان امامان، تاریخ ولادت و شهادت ائمه اطهار برخی دیگر از حوادث مربوط به تاریخ اسلام و شیعه ارایه شده است. نویسنده به مقایسه تاریخ قمری و شمسی برخی از وقایع مشهور از دیدگاه تشیع مانند مقایسه تاریخ شمسی و قمری واقعه غدیر خم و عاشورا و مقایسه حوادث تاریخ قمری با حوادث قبل از تاریخ اسلام در زمان حیات پیامبران گذشته پرداخته و به ترتیب روزهای هر یک از ماه‌های قمری تمامی حوادث نگاشته شده در تاریخ شیعه که متناسب با آن روز خاص است را درج نموده است. این اطلاعات بیشتر مربوط به تاریخ ولادت و وفات برخی از امام‌زادگان مشهور و سرگذشت زندگانی برخی از اصحاب معصومین و دشمنان ایشان است. بخشی از محتویات کتاب: 1- تاریخ دقیق هجری قمری، هدیه فدک به حضرت زهرا 2- تاریخ دقیق ولادت و شهادت معصومین(بخصوص 15 رجب ولادت حضرت علی از کعبه نه شهادت حضرت زینب؟!) 3- تاریخ دقیق ولادت و شهادت فرزندان معصومین(حضرت زینب، حضرت رقیه، ال البنین، حضرت علی اکبر، حضرت علی اصغر و ...) 4-تاریخ دقیق شهادت یا وفات یاران معصومین(مالک اشتر و فرزندش ابراهیم، میثم تمار، ابوذر غفاری، سلمان فارسی، عمار یاسر، و...) 5- تاریخ دقیق به هلاکت رسیدن قاتلین و دشمنان معصومین و نحوه به هلاکت رسیده آنها(معاویه، هارون الرشید، یزید، ولید ابن عبدالملک بن مروان، خاندان بن ولید، و ...) 6- تاریخ وفات علماء و عارفان(نخودکی، سلطان واعظین، شیخ مفید، علامه مجلسی، حاج ملا آقا جان و ...)

ثواب الاعمال و عقاب الاعمال (ثواب و عقوبت اعمال)

200,000 تومان
کتاب ثواب الاعمال و عقاب الاعمال (ثواب و عقوبت اعمال) اثر شیخ صدوق(ره) مترجم محمد مهدی سازندگی  انتشارات نگاه آشنا ثوابُ الأعمال و عقابُ الأعمال اثر شیخ صدوق، حاوی روایاتی که اعمال پسندیده و پاداش آنها (ثواب الاعمال) و همچنین اعمال ناپسند و مجازات آنها (عقاب الاعمال) را بیان می‌کند. این کتاب همواره مورد توجه عالمان و همچنین عموم شیعیان بوده و از مهمترین آثار حدیثی شیعه به شمار می‌آید. آنچه مؤلف را به تألیف این کتاب فراخواند، چیزی نبود جز این فرمایش پیامبر(ص) که «راهنما بر انجام عمل نیک، مانند انجام‌دهنده آن است» و آن را «ثواب الاعمال» نام نهاد به امید آنکه خداوند او را از پاداش آن محروم نفرماید در حالی که به‌جز امید به پاداش الهی و خشنودی خداوند سبحان چیز دیگری مقصود او نبوده است. کتاب، دارای دو بخش است: بخش اول، با عنوان «ثواب الاعمال»، شامل ۷۸۸ حدیث است که در ذیل ۳۸۹ عنوان، به صورت ثواب ذکر شده است. بخش دوم، با عنوان «کتاب عقاب الاعمال»، شامل ۳۳۱ حدیث است که در ضمن ۱۳۱ عنوان، به صورت عقاب تنظیم گردیده است.

متن و ترجمه احتجاج علی اهل اللجاج ( مناظره با مخالفان ) 2جلدی

400,000 تومان

کتاب احتجاج علی اهل اللجاج (مناظره با مخالفان) 2جلدی نویسنده ابو منصور احمد بن ابی طالب شیخ طبرسی مترجم محمد مهدی سازندگی انتشارات بقیه الله

الإحْتِجاجُ عَلی أهْلِ اللّجاج مشهور به الاحتجاج کتابی کلامی و به زبان عربی نوشته ابو منصور ، احمد بن علی بن ابی طالب طبرسی از علمای قرن ۶ قمری است . این کتاب در بیان احتجاحات ( بحث و استدلال ) پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) و برخی از پیروان آنها با مخالفان خود از فرقه‌های مختلف است . برخی از عالمان شیعی در انتساب کتاب اشتباه کرده و آن را به فضل بن حسن طبرسی صاحب تفسیر مجمع البیان نسبت داده‌اند . این کتاب به دو زبان عربی و با ترجمه فارسی چاپ شده

ثواب الاعمال و عقاب الاعمال

300,000 تومان
کتاب ثواب الاعمال و عقاب الاعمال (ثواب و عقوبت اعمال) اثر شیخ صدوق(ره) مترجم محمد مهدی سازندگی  انتشارات امام عصر ثوابُ الأعمال و عقابُ الأعمال اثر شیخ صدوق، حاوی روایاتی که اعمال پسندیده و پاداش آنها (ثواب الاعمال) و همچنین اعمال ناپسند و مجازات آنها (عقاب الاعمال) را بیان می‌کند. این کتاب همواره مورد توجه عالمان و همچنین عموم شیعیان بوده و از مهمترین آثار حدیثی شیعه به شمار می‌آید. آنچه مؤلف را به تألیف این کتاب فراخواند، چیزی نبود جز این فرمایش پیامبر(ص) که «راهنما بر انجام عمل نیک، مانند انجام‌دهنده آن است» و آن را «ثواب الاعمال» نام نهاد به امید آنکه خداوند او را از پاداش آن محروم نفرماید در حالی که به‌جز امید به پاداش الهی و خشنودی خداوند سبحان چیز دیگری مقصود او نبوده است. کتاب، دارای دو بخش است: بخش اول، با عنوان «ثواب الاعمال»، شامل ۷۸۸ حدیث است که در ذیل ۳۸۹ عنوان، به صورت ثواب ذکر شده است. بخش دوم، با عنوان «کتاب عقاب الاعمال»، شامل ۳۳۱ حدیث است که در ضمن ۱۳۱ عنوان، به صورت عقاب تنظیم گردیده است.