در حال نمایش 2 نتیجه

آنچه در کربلا گذشت به انضمام قیام مختار (ترجمه نفس المهموم شیخ عباس قمی)

250,000 تومان

 کتاب آنچه در کربلا گذشت به انضمام قیام مختار (ترجمه نفس المهموم شیخ عباس قمی)  نویسنده مرحوم حاج شیخ عباس قمی مترجم میرزا ابوالحسن شعرانی ناشر آثار نور

نَفَسُ المَهْموم فی مُصیبَةِ سیّدنا الحُسَیْن المَظْلوم (آنچه در کربلا گذشت) کتابی درباره واقعه کربلا و وقایع پس از آن، نوشته شیخ عباس قمی است. مطالب کتاب از ولادت امام حسین(ع) آغاز و سپس مناقب امام سوم شیعیان را ذکر کرده و آنگاه تمام وقایع مربوط به واقعه کربلا را شرح می‌دهد. میرزا ابوالحسن شعرانی این کتاب را به زبان فارسی ترجمه کرده‌ است. شیخ عباس قمی، انگیزه خود از نگارش نفس المهموم را جمع‌آوری مقتل مختصر امام حسین (ع) با استفاده از روایات مورد اعتماد دانسته و این کار را نهایت آرزوی خود دانسته است. کتاب نفس المهموم، شرح فشرده‌ای از زندگی و مبارزات امام حسین (ع) است که از تولد شروع و با قیام توابین، خروج مختار و مرگ یزید پایان می‌پذیرد. این کتاب از یک مقدمه درباره ولادت امام حسین(ع)، پنج باب و یک خاتمه تشکیل شده است: باب اول، حاوی دو فصل است درباره شجاعت، شجاعت، علم، فصاحت، زهد، تواضع و عبادت امام حسین(ع) و همچنین ثواب گریستن در عزای امام حسین و لعن قاتلان وی. باب دوم، حاوی رخدادهایی است که بعد از بیعت کردن مردم با یزید بن معاویه تا شهادت امام حسین (ع) اتفاق افتاده است. این باب مفصل‌ترین باب کتاب و در ۲۰ فصل تنظیم شده است. باب سوم، حاوی وقایع بعد از شهادت امام حسین(ع) است. باب چهارم، حاوی رویدادهای پس از شهادت امام حسین(ع)، مانند گریستن آسمان، ناله فرشتگان و گریستن جنیان است. باب پنجم، درباره فرزندان و زنان امام و فضلیت زیارت آنها، و همچنین ستم حاکمان ظالم در تخریب بارگاه حسینی است. در خاتمه کتاب، قیام توابین و قیام مختار شرح داده شده است.

کلیات مفاتیح الجنان (همراه با حاشیه)

280,000 تومان

کتاب کلیات مفاتیح الجنان (همراه با حاشیه) اثر مرحوم شیخ عباس قمی مترجم مهدی الهی قمشه ای انتشارات اکرام

این کلیات مفاتیح الجنان به خط عبدالرحیم افشاری زنجانی به رشته تحریر درآمده و دارای حاشیه های اصلی مفاتیح میباشد که در کنار صفحات اضافه شده.