در حال نمایش 4 نتیجه

نون والقلم

37,500 تومان

کتاب نون والقلم اثر جلال آل احمد انتشارات نظاره

نون والقلم یکی از آثار مشهور و بلند جلال آل احمد است. نون والقلم گزارشی از اوضاع اجتماعی و سیاسی است که بر خلاف کارهای دیگر جلال آل احمد در قالب یک داستان طنز بازگو می شود. در این داستان جلال، شیوه هایی را به کار برده که در نوع خود تازگی دارند.

نفرین زمین

45,000 تومان

کتاب نفرین زمین اثر جلال آل احمد انتشارات نظاره 

در این داستان آل احمد به عنوان معلمی برای تدریس به روستایی دور افتاده فرستاده شده است. او ماجرای تحولات و رویدادهای آبادی و هر آنچه در مدت نه ماه اقامت خود در دِه دیده، شنیده و آزموده را به صورت یادداشت‌های روزانه ثبت می‌کند. سرانجام یادداشت‌های او هنگامی که به روستای دیگری منتقل می‌شود به اتمام می‌رسند. نویسنده در نفرین زمین، زندگی روستایی و شهری را دائماً مقایسه می‌کند و فرق اصلی شهر و دِه را به رابطه‌ی ما با زمین‌ می‌داند. طرح کلی داستان روایت‌گونه و شیوه‌ی آن واقع‌گرایانه با صحنه‌سازی‌های مؤثر و گاه تصویری پراکنده درآمیخته شده است. با وجود اینکه زبان داستان تا حدی قدیمی است اما الگوی داستان‌های جدید اروپایی را دنبال می‌کند.

دید و بازدید

40,000 تومان

کتاب دید و بازدید اثر جلال آل احمد از انتشارات نظاره میباشد .

این کتاب داستان کوتاه دیدو بازدید عید شرحی از دید و بازدید های یک جوان در عید نوروز دارد که ماجرهایی جالب برای او اتفاق می افتد… این کتاب همانند سایر کتابهای جلال آل احمد گویشی خودمانی و متنی ساده دارد که خواننده را تا آخر به دنبال خود می کشاند.

غرب زدگی

35,000 تومان

کتاب غرب زدگی اثر جلال آل احمد انتشارات نظاره

کتاب غربزدگی مشهورترین و چالش‌برانگیزترین اثر جلال آل احمد به شمار می‌آید و معمولاً او را با همین کتاب می‌شناسند. آل احمد در این کتاب، نشانه‌ها و آثار ورود مدرنیزاسیون به ایران را بر سبک زندگی ایرانیان بررسی کرده است.غربزدگی آفتی است که ار غرب می‌آید و ما کشورهای جهان سومی و از پیشرفت وامانده را مانند طاعون گرفتار و بیمار می‌کند. آدم غرب‌زده ریشه و بنیادی ندارد، نه شرقی مانده، نه غربی شده؛‌ هرهری مآب و چشم و گوش بسته از آداب و سنن و فرهنگ غرب تقلید می‌کند.