نمایش 1–8 از 42 نتیجه

المعجم المفهرس لالفاظ القرآن الکریم

380,000 تومان

کتاب المعجم المفهرس لالفاظ القرآن الکریم نویسنده محمد فواد عبدالباقی انتشارات ژکان.

در این اثر،کلمات قرآن ابتدا بر اساس نوع آنها یعنی اسم و فعل و حرف بودنشان و سپس نوع اعراب آخرآنها یعنی فتحه و کسره و ضمه و سکون دار بودنشان و نیز تنوین و ال دار بودن شان از هم تفکیک و جدا شده اند. و در ابتدای هر کلمه نوع اسم و فعل و حرف بودن آن ذکر شده است که برای ارتقای مایه علمی کتاب و استفادۀ ویژۀ متخصصین مفید می باشد. گاهی از یک آیه فقط کلمه ای یادمان می ماند و از طریق آن می خواهیم به کل آیه دسترسی پیدا کنیم و یا می خواهیم بدانیم کلمۀ مقدسۀ "الله" در قرآن چند بار تکرار شده است. برای این منظور کتاب "المعجم المفهرس لالفاظ القرآن الكریم" می تواند راهنمای خوبی باشد. البته امروزه نرم افزارهایی هم جهت این امر به وجود آمده که کار را از کتاب هم آسانتر کرده اند، یعنی با نوشتن کلمۀ مورد نظر در کامپیوتر یا گوشی همراه به کل آیه و تعداد تکرار آن کلمه در قرآن دسترسی پیدا می کنیم. "معجم" در لغت به معنی "رفع ابهام شده، ازالۀ التباس گردیده" عبدالباقی در مقدمه المعجم المفهرس حدود چهل خطای فاحش فلوگل را در ماده‏یابی واژگان برمی‏شمارد. مثلاً فلوگل فَاَثَرْنَ را در ماده «ا ث ر» آورده در حالی كه ریشه آن «ث و ر» است. نیز مشكلات دیگر فلوگل را تحلیل كرده و كار خود را برتر و بی‏نقص‏تر معرفی می‏نماید. اما پژوهشگران جدید نقص‏ها و اشكالات المعجم المفهرس را یافته و كارهای كامل‏تری عرضه كردند. المعجم المفهرس لكشف آیات القرآن [3]نوشته رضا كیان‏زاد در زمره پژوهشهایی است كه تكامل یافتة كار عبدالباقی است. داوری مؤلف آن دربارة كتاب عبدالباقی چنین است: المعجم المفهرس در نوع خود كتابی كامل است و حدود 60 سال توسط ناشران سرشناس لبنان، مصر، سوریه و ایران چاپ شده است. امّا تعدادی غلط چاپی دارد كه این تعداد برای چنین متنی با ابزارهای چاپ آن روز، واقعاً ناچیز و قابل اغماض است. امّا برای ناشرینی كه در این 60 سال با همان غلط‏ها منتشر كرده‏اند، نمی‏توان تحسین فرهنگی قائل شد. ایشان این اغلاط را فهرست كرده است. كتاب كیان‏ زاد، افزون بر تصحیح اغلاط و برخورداری از امكانات كتاب عبدالباقی، دارای حداقل سه امكان جدید است. تعداد تكرار ماده در كل قرآن و بسامدی مشتقات آن ماده را نشان می‏دهد. تعداد كلمات از ابتدای قرآن تا یك كلمه را نیز مشخص می‏كند. همچنین مشتقات بیشتری نسبت به عبدالباقی استخراج كرده است. ترتیب مواد المعجم المفهرس مبتنی بر روش لغت‏نامه‏های معتبر عربی مانند اقرب الموارد و الاساس زمخشری است. پس از ماده مشتقات را به این ترتیب آورده است: فعل مجرد معلوم (ماضی سپس مضارع)، فعل مجرد مجهول (ماضی سپس مضارع)، فعل‏های مزید، اسم فاعل، اسم مفعول، اسامی. بنابراین اساس كار عبدالباقی نظام‏مند كردن اصطلاحات و واژگان قرآن بر اساس حروف ماده (مصدر) است و ذیل هر ماده، مشتقات آن را آورده است.  

دروس معرفت نفس

400,000 تومان
کتاب دروس معرفت نفس اثر علامه حسن‌زاده آملی انتشارات الف لام میم کتاب دروس معرف نفس حاوی ۱۵۳ درس است که پیش از این به صورت مجزا و در قالب دروس سه گانه علامه حسن زاده آملی منتشر می شد. ولی این کتاب نخستین اثری است که این دروس را به صورت تجمیع شده با ویرایش جدید و اضافات ارائه کرده است. در این کتاب مباحث: خودشناسی، شناخت قوای انسانی، اثبات مقام تجرد و فوق تجرد نفس، نحوه ارتباط نفس و بدن، علم، سنخیت بین علم و ظرف آن، منطق، نقد مذهب مادیون، عالم ماده عالم خیال و عالم عقل، خواب - تعبیر و تأویل خواب، اتحاد علم و عالم و معلوم، فرق انسان و حیوان و نبات، عقل کل و نفس کل، کمال اول و کمال ثانی، عقل عملی و عقل نظری، ملائکه، انسان کامل، روح بخاری و روح انسانی، علم و عمل، معرفت فکری و معرفت شهودی، تکامل برزخی، معاد و قیامت مورد بررسی قرار گرفته‌است.

در محضر حضرت آیت الله العظمی بهجت 3 جلدی (از مجموعه بیانات حضرت استاد در مدت پانزده سال)

390,000 تومان
کتاب در محضر حضرت آیت الله العظمی بهجت (3 جلدی) اثر محمد حسین رخشاد انتشارات دانش نشان سری کتاب های در محضر آیت ا... العظمی بهجت در بردارنده مجموعه ی تذکرات و هشدارها در مباحث کلامی، حدیثی، اخلاقی، تاریخی، شرح حال بزرگان و... حضرت آیت ا... العظمی بهجت در جلسات درس است، که مولف در طول حدود 15 سال استقاضه و بهره گیری از محضر ایشان گرد آورده است.  

سینوهه ( پزشک مخصوص فرعون) 2جلدی

500,000 تومان
کتاب سینوهه (پزشک مخصوص فرعون) 2جلدی اثر میکا والتاری ترجمه و اقتباس ذبیح الله منصوری انتشارات زرین این داستان درباره ی شخصیتی است که در هنگام تولد او را در یک سبد دست باف گذاشته و به رود نیل سپرده‌اند و خانواده‌ای فقیر او را یافته و به فرزندی بزرگ می‌کنند. سینوهه در ادامه به مقام کاهنی و پزشکی (مخصوصِ فرعون) می‌رسد و سفرهایی را به بابل و سوریه و کناره دریای مدیترانه می‌کند. در طول این سفر با رخدادهای گوناگون روبه رو می‌شود. در بازگشت به مصر برای نجات مصر از حرفه پزشکی خود استفاده می‌کند. در میانه‌های داستان او به هویت راستین پدر و مادرش پی می‌برد. یکی از ویژگی‌های بارز این کتاب، توصیف دقیق نحوه زندگی و اوضاع اجتماعی کشورهای مصر، سوریه، بابل، هیتی، میتانی در دوران آخناتون(آمن هوتپ چهارم) است؛ که در میان سال‌های ۱۳۳۴–۱۳۵۱ پیش از زادروز مسیح می‌زیسته‌است.

فرزند نیل (2جلدی)

580,000 تومان
کتاب فرزند نیل( 2جلدی) اثر هوارد فاست ترجمه و اقتباس ذبیح الله منصوری انتشارات زرین در این کتاب سال‌های اولیه زندگی حضرت موسی را قبل از ورود به قصر فرعون تا زمانی که به مقام پیامبری نائل می‌شود روایت می‌کند. در بسیاری از کتب به بخشی که مربط به بعثت حضرت موسی میشود پرداخته ولی در این کتاب کودکی و نوجوانی آن حضرت را تا قبل از پیامبریش، با توجه به آن‌که ایشان پسر فرعون به شمار می‌رفته و در واقع شاهزاده‌ای بوده، بسیار جذاب و خواندنی به تصویر کشیده است. حضرت موسی در دیدگاه این نویسنده آمریکایی، جنگجویی آزادی‌بخش است که از مقامش به عنوان شاهزاده دست کشید و با سرسختی مردمش را از بردگی رها کرد .

دو هزار دستورالعمل مجرب (به همراه نسخه های منتشر نشده از مرحوم نخودکی)

550,000 تومان
کتاب دو هزار دستورالعمل مجرب (به همراه نسخه های منتشر نشده از مرحوم نخودکی) نویسنده : سید محمد تقی حامد سجادی. کتاب 2000 دستورالعمل مجرب (به همراه نسخه های منتشر نشده از مرحوم نخودکی)، مجموعه ای اصلی و کامل از ادعیه ، اذکار ، دستورالعمل های مجرب و معتبر می باشد که نیاز خوانندگان را در حد امکان برآورده می سازد و از منابع معتبر استخراج شده است. رفع مشکلات جسمی و روحی از بزرگترین اهداف مکتب اهلبیت علیهم السلام است چهارده قرن بزرگان در مسیر این هدف مقدس زحمت ها کشیده، تجربیات گرانبهائی در لابلای صفحات کتابهای خویش به یادگار گذاشته اند. این کتاب شامل ( دستور العمل هائی مجرب ) بیش از یکصد و چهل تن از عالمان بزرگ جهت نیل به این هدف سترگ است.  

ترجمه امالی سید مرتضی (5 جلدی)

700,000 تومان
کتاب ترجمه امالی سید مرتضی (5 جلدی) اثر علم الهدی علی بن حسین موسوی ملقب به سید مرتضی مترجم و محقق حسین صابری انتشارات بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی. کتاب امالی سید مرتضی، از آثار علی بن حسین بن موسی مشهور به سید مرتضی و ملقب به علم الهدی عالم شیعی قرن پنجم هجری است. که اهل حدیث، آن را با اسم أمالی المرتضی می‌شناسند. اما این کتاب را با عناوین دیگری، از جمله غررالفوائد و درر القلائد نیز می‌خوانند. سید مرتضی در این کتاب که شامل هشتاد مجلس می باشد.به تفسیر آیات متشابه و مشکله قرآن و احادیث میپردازد و جنبه کلامی - ادبی آن را بیشتر به چشم می آورد. ابتدا آیه را ذکر می کند، سپس وجوه معانی آن را بیان می کند؛ در تأویل و معنی آیه به اشعار و قول لغویین استناد می کند و در برخی مجالس حدیثی را نقل می کند و تأویل آن را بیان می کند، تعدادی از مسائل کلامی چالش برانگیز میان شیعه و دیگر مذاهب را طرح کرده و دیدگاه مذهب عدلیه را در این مسائل تبیین می کند. او در تفسیر و تبیین آیات و احادیث از اشعار عربی، به خصوص اشعار جاهلی و سخن لغت شناسان بهره فراوان می برد. استفاده سید مرتضی از اشعار جاهلی در بررسی لغات غریب روایات، اهمیت استفاده از این اشعار در فهم روایات را نشان می‌دهد.علاوه بر این که می‌توان از این کتاب به عنوان یک منبع برای به دست آوردن عبارات صحیح بعضی اشعار به همراه مدلول و معنی صحیح آنها استفاده کرد. تنوع و گونه گونی بحث‌هایی که در این کتاب وجود دارد، این کتاب را همانند دایرةالمعارفی می‌نماید که نه تنها خواننده را خسته نمی‌کند، بلکه بر توان و ذوق و شوقش نیز می‌افزاید.این کتاب از نظر فقه الحدیث، تفسیر و کلام اثری مورد توجه است.

متن و ترجمه الارشاد فی معرفة حجج الله علی العباد (دو مجلد در یک جلد)

400,000 تومان

کتاب متن و ترجمه الارشاد فی معرفة حجج الله علی العباد (دو مجلد در یک جلد) اثر شیخ مفید مترجم امیر خان بلوکی انتشارات تهذیب.

اَلْإرْشاد فی مَعْرفةِ حُجَجِ الله عَلَی الْعِباد معروف به «الارشاد» کتابی درباره تاریخ زندگی امامان شیعه(ع) به زبان عربی اثر شیخ مفید است. شیخ مفید این کتاب را با توجه به روایاتی که در اختیار داشته، جمع‌آوری نموده است. کتاب الارشاد از دو بخش تشکیل شده که بخش اعظم آن به شرح حال و ذکر فضایل امام علی(ع) و شرح زندگانی امام حسین(ع) و واقعه کربلا اختصاص دارد. شیخ مفید در این کتاب به فضایل اهل بیت(ع) و یاران آنان نیز اشاره دارد. مولف در کتاب الإرشاد همانند یک کتاب تاریخی عمل نموده و به بیان حوادث تاریخی پرداخته است. علاوه بر آن، این کتاب، یک کتاب عقیدتی نیز به شمار می‌آید زیرا در آن به بسیاری از عقائد شیعه اشاره شده است. همچنین مولف در این کتاب مانند کتاب‌های روایی، مطالب را با ذکر سند آورده و این کار ارزش و اعتبار آن را بالا برده است. جلد اول کتاب در یک مقدمه و چهار باب و هشتاد و سه فصل تنظیم شده و پیرامون امیر مومنان علی (ع) است. جلد دوم آن در چهل باب تنظیم شده که در آن از زندگانی دیگر امامان معصوم(ع) نقل می‌گردد. در ذیل هر باب از سه تا سیزده فصل را با عناوین مختلف مربوط به مسائل تاریخی عام (حوادث مسلمانان)، مسائل تاریخی هر امام (ولادت، سرگذشت و شهادت)، فضائل، اصحاب، کلمات و خطبه‌ها، اولاد، فضیلت زیارت، کرامات و معجزات، و مناظرات و احتجاج های آن بزرگواران منعقد ساخته است.