در حال نمایش 3 نتیجه

نظم و نثر روان مخزن الاسرار

100,000 تومان
کتاب نظم و نثر روان مخزن الاسرار اثر حکیم نظامی گنجوی انتشارات هنارس مَخزَن‌الاَسرار نخستین مثنویِ نظامی گنجوی است که مضمون اصلی آن دعوت انسان ها به خودشناسی، خدا شناسی و برگزیدن عادات و رفتار پسندیده است و در بحر سریع مسدس (مفتعلن مفتعلن مفتعل) سروده شده. حکیم نظامی گنجوی بیت آغازین این اثر را با نام و یاد خداوند آغاز کرده است و در ادامه ی این شعر، به یکی از اصول اصلی عرفان و تصوف، یعنی وحدت وجود خداوند و واجب الوجود بودن او اشاره نموده است. کتاب از دو بخش نثر روان و نظم مخزن الاسرار تشکیل شده. بخش اول نثرروان است که با ترجمه لغات دشوار آغاز می شود و با نثر مناجات و مقالات ادامه میابد. بخش دوم هم نظم مخزن الاسرار است.

دوبیتی های بابا طاهر (مصور)

100,000 تومان
کتاب دوبیتی های باباطاهر اثر باباطاهر عریان انتشارات آوای بیصدا  دوبیتی از قالب های ریشه‌دار شعر پارسی است. دوبیتی شعری یازده هجایی مرکب از چهار مصراع است که همه بر یک قافیه (جز مصرع سوم که آوردن قافیه در آن اختیاری است) می‌باشند. دوبیتی وزن تکامل یافته و عروضی شده نوعی از ترانه‌های دوازده هجایی قدیم ایران است. نامدارترین وزن دوبیتی بحر هزج مسدّس محذوف (مفاعیلن مفاعیلن مفاعی) و مشهورترین شاعر بر وزن نام برده،بابا طاهر عریان است. باباطاهر و فایزدشتی بزرگترین دوبیتی‌ سرایان ایرانی‌اند. جنس کاغذ این کتاب گلاسه و چاپ متن آن در دوازده رنگ میباشد، جلد این اثر از نوع چرم و کیفیت صحافی کتاب عالی ((دو طرف کتاب دارای دوخت))میباشد.

نثر روان و نظم لیلی و مجنون

70,000 تومان

کتاب نثر روان و نظم لیلی و مجنون اثر نظامی گنجوی برگردان به نثر لیلا سادات عبدالوند انتشارات نظاره

این مجموعه سومین مثنوی از مجموعه مثنوی‌هایی است که به خمسه نظامی معروفند.اگرچه نام لیلی و مجنون پیش از نظامی گنجوی نیز در اشعار و ادبیات فارسی به چشم می‌خورد، ولی نظامی برای نخستین بار، آن را به شکل منظومه‌ای واحد به زبان فارسی در ۴۷۰۰ بیت به درخواست پادشاه شروان به نظم کشید. نظامی خود از بابت این سفارش ناراضی و بی‌میل بوده‌است و کار را در چهار ماه به پایان برده‌است..