نمایش 1–8 از 445 نتیجه

المعجم المفهرس لالفاظ القرآن الکریم

380,000 تومان

کتاب المعجم المفهرس لالفاظ القرآن الکریم نویسنده محمد فواد عبدالباقی انتشارات ژکان.

در این اثر،کلمات قرآن ابتدا بر اساس نوع آنها یعنی اسم و فعل و حرف بودنشان و سپس نوع اعراب آخرآنها یعنی فتحه و کسره و ضمه و سکون دار بودنشان و نیز تنوین و ال دار بودن شان از هم تفکیک و جدا شده اند. و در ابتدای هر کلمه نوع اسم و فعل و حرف بودن آن ذکر شده است که برای ارتقای مایه علمی کتاب و استفادۀ ویژۀ متخصصین مفید می باشد. گاهی از یک آیه فقط کلمه ای یادمان می ماند و از طریق آن می خواهیم به کل آیه دسترسی پیدا کنیم و یا می خواهیم بدانیم کلمۀ مقدسۀ "الله" در قرآن چند بار تکرار شده است. برای این منظور کتاب "المعجم المفهرس لالفاظ القرآن الكریم" می تواند راهنمای خوبی باشد. البته امروزه نرم افزارهایی هم جهت این امر به وجود آمده که کار را از کتاب هم آسانتر کرده اند، یعنی با نوشتن کلمۀ مورد نظر در کامپیوتر یا گوشی همراه به کل آیه و تعداد تکرار آن کلمه در قرآن دسترسی پیدا می کنیم. "معجم" در لغت به معنی "رفع ابهام شده، ازالۀ التباس گردیده" عبدالباقی در مقدمه المعجم المفهرس حدود چهل خطای فاحش فلوگل را در ماده‏یابی واژگان برمی‏شمارد. مثلاً فلوگل فَاَثَرْنَ را در ماده «ا ث ر» آورده در حالی كه ریشه آن «ث و ر» است. نیز مشكلات دیگر فلوگل را تحلیل كرده و كار خود را برتر و بی‏نقص‏تر معرفی می‏نماید. اما پژوهشگران جدید نقص‏ها و اشكالات المعجم المفهرس را یافته و كارهای كامل‏تری عرضه كردند. المعجم المفهرس لكشف آیات القرآن [3]نوشته رضا كیان‏زاد در زمره پژوهشهایی است كه تكامل یافتة كار عبدالباقی است. داوری مؤلف آن دربارة كتاب عبدالباقی چنین است: المعجم المفهرس در نوع خود كتابی كامل است و حدود 60 سال توسط ناشران سرشناس لبنان، مصر، سوریه و ایران چاپ شده است. امّا تعدادی غلط چاپی دارد كه این تعداد برای چنین متنی با ابزارهای چاپ آن روز، واقعاً ناچیز و قابل اغماض است. امّا برای ناشرینی كه در این 60 سال با همان غلط‏ها منتشر كرده‏اند، نمی‏توان تحسین فرهنگی قائل شد. ایشان این اغلاط را فهرست كرده است. كتاب كیان‏ زاد، افزون بر تصحیح اغلاط و برخورداری از امكانات كتاب عبدالباقی، دارای حداقل سه امكان جدید است. تعداد تكرار ماده در كل قرآن و بسامدی مشتقات آن ماده را نشان می‏دهد. تعداد كلمات از ابتدای قرآن تا یك كلمه را نیز مشخص می‏كند. همچنین مشتقات بیشتری نسبت به عبدالباقی استخراج كرده است. ترتیب مواد المعجم المفهرس مبتنی بر روش لغت‏نامه‏های معتبر عربی مانند اقرب الموارد و الاساس زمخشری است. پس از ماده مشتقات را به این ترتیب آورده است: فعل مجرد معلوم (ماضی سپس مضارع)، فعل مجرد مجهول (ماضی سپس مضارع)، فعل‏های مزید، اسم فاعل، اسم مفعول، اسامی. بنابراین اساس كار عبدالباقی نظام‏مند كردن اصطلاحات و واژگان قرآن بر اساس حروف ماده (مصدر) است و ذیل هر ماده، مشتقات آن را آورده است.  

دروس معرفت نفس

400,000 تومان
کتاب دروس معرفت نفس اثر علامه حسن‌زاده آملی انتشارات الف لام میم کتاب دروس معرف نفس حاوی ۱۵۳ درس است که پیش از این به صورت مجزا و در قالب دروس سه گانه علامه حسن زاده آملی منتشر می شد. ولی این کتاب نخستین اثری است که این دروس را به صورت تجمیع شده با ویرایش جدید و اضافات ارائه کرده است. در این کتاب مباحث: خودشناسی، شناخت قوای انسانی، اثبات مقام تجرد و فوق تجرد نفس، نحوه ارتباط نفس و بدن، علم، سنخیت بین علم و ظرف آن، منطق، نقد مذهب مادیون، عالم ماده عالم خیال و عالم عقل، خواب - تعبیر و تأویل خواب، اتحاد علم و عالم و معلوم، فرق انسان و حیوان و نبات، عقل کل و نفس کل، کمال اول و کمال ثانی، عقل عملی و عقل نظری، ملائکه، انسان کامل، روح بخاری و روح انسانی، علم و عمل، معرفت فکری و معرفت شهودی، تکامل برزخی، معاد و قیامت مورد بررسی قرار گرفته‌است.

منتخب مفاتیح الجنان (گلچین ادعیه و زیارات)

49,000 تومان

کتاب منتخب مفاتیح الجنان (گلچین ادعیه و زیارات) اثر شیخ عباس قمی مترجم مهدی الهی قمشه ای انتشارات الفبای سخن

از ویژگی های این کتاب خط درشت و دو رنگ بودن متن آن است که اسماء جلاله در آن با رنگ قرمز مشخص شده است . کتاب بسیار مناسب برای یادبود برای عزیزان ازدست رفته میباشد.

منتخب مفاتیح الجنان (تقدیم به پدر)

49,000 تومان

کتاب منتخب مفاتیح الجنان (تقدیم به پدر) اثر شیخ عباس قمی مترجم مهدی الهی قمشه ای انتشارات الفبای سخن

از ویژگی های این کتاب خط درشت و دو رنگ بودن متن آن است که اسماء جلاله در آن با رنگ قرمز مشخص شده است . کتاب بسیار مناسب برای یادبود برای پدران عزیز ازدست رفته میباشد.

منتخب مفاتیح الجنان (تقدیم به مادر)

49,000 تومان

کتاب منتخب مفاتیح الجنان (تقدیم به مادر) اثر شیخ عباس قمی مترجم مهدی الهی قمشه ای انتشارات الفبای سخن

از ویژگی های این کتاب خط درشت و دو رنگ بودن متن آن است که اسماء جلاله در آن با رنگ قرمز مشخص شده است . کتاب بسیار مناسب برای یادبود برای مادران عزیز ازدست رفته میباشد.

ارتباط با خدا (تقدیم به مادر)

40,000 تومان

کتاب ارتباط با خدا ( تقدیم به مادر) اثر شیخ عباس قمی مترجم مهدی الهی قمشه ای انتشارات محمد امین

از ویژگی های این کتاب خط درشت و دو رنگ بودن متن آن است که اسماء جلاله در آن با رنگ قرمز مشخص شده است .

ارتباط با خدا (تقدیم به پدر)

40,000 تومان

کتاب ارتباط با خدا ( تقدیم به پدر ) اثر شیخ عباس قمی مترجم مهدی الهی قمشه ای انتشارات محمد امین

از ویژگی های این کتاب خط درشت و دو رنگ بودن متن آن است که اسماء جلاله در آن با رنگ قرمز مشخص شده است .

ابعاد تربیتی معاد (جهان پس از مرگ)

125,000 تومان
کتاب ابعاد تربیتی معاد (جهان پس از مرگ) نویسنده علی راجی انتشارات زائر . ابعاد تربیتی معاد (جهان پس از مرگ) به‌طور کامل به مباحثی چون معاد، مرگ، تفسیر و تعریف مرگ، مرگ مقربین، مرگ گناهکاران، عالم قبر، نکیر و منکر یا سوال شب اول قبر، بهشت برزخی، جهنم برزخی، نفخ صور، نامه اعمال، حسابرسی در قیامت، درجات بهشت و درکات جهنم می پردازد. فصل اول این کتاب (چرا از معاد بحث می‌کنیم؟) نام دارد. معاد واژه‌ای عربی و برگرفته از (عود) و به‌ معنای (بازگشتن)، (رستاخیز) یا (دوباره ‌برخاستن پس از مرگ در روز قیامت) است. بسیاری از انسانها همه ی حیات را در زندگی دنیا خلاصه شده می بینند و وقتی نحوه ی نگرش و بینش آنها در زندگی و شکل معیشتشان متجلی می شود، گویای این است که جز حیات مادی و دنیوی برای خود حیات دیگر را معتقد نیستند. ولی واقعیت این است که اعمال انسان‌ها در پیشگاه خداوند سنجیده و کیفر یا پاداش درستکاری و بدکاری داده می‌شود. معاد یکی از اصول دین اسلام و یکی از مهم‌ترین آن‌ها است. آیه ۱۵۶ سوره بقره به این موضوع اشاره کرده است که همگی به‌سوی پروردگار در حرکت هستیم.