نمایش 1–8 از 9 نتیجه

امام حسین این گونه بود ترجمه الخصائص الحسینیه

205,000 تومان
کتاب امام حسین این گونه بود ترجمه الخصائص الحسینیه اثر آیة الله حاج شیخ جعفر شوشتری مترجم صادق حسن زاده انتشارات آبانه. کتاب امام حسین اینگونه بود ترجمه فارسی کتاب الخصائص الحسینیه اثر آیة الله شیخ جعفر شوشتری است که وی را آغازگر خصائص‌نویسی برای خاندان پیامبر اسلام (ص) دانسته‌اند. کتاب حاضر در یک مقدمه و یازده فصل به رشته تحریر درآمده که مولف در آن به شرح زندگانی امام حسین(ع)، ویژگی‌های امام و قیام عاشورا، اهمیت مجالس حسینی و آفات آنها و نیز ثواب زیارت مرقد امام حسین(ع) پرداخته است. شوشتری در مقدمه کتاب مفصلاً در خصوص سوگواری کنندگان و مجالس سوگواری بر امام حسین (ع) سخن گفته و برای شخص سوگوار دوازده حالت و برای مجلس سوگواری چهارده ویژگی قائل شده. و سپس در یازده فصل به جایگاه وجودی امام حسین (ع) از آغاز آفرینش نور تا پایان رستاخیز، صفات و ارزش‌های اخلاقی و عبادی امام حسین (ع) در روز عاشورا و مباحثی مانند الطاف الهی و احترام‌های ویژه خداوند بر امام حسین (ع)، آثار گریستن بر امام حسین (ع)، ویژگی‌های زیارت ایشان و ... پرداخته. و در نهایت ویژگی‌ها و صفات مشترک میان پیامبران و امام حسین (ع) ذکر شده است.

قصص الانبیاء (زندگینامه پیامبران از آدم تا خاتم)

80,000 تومان
کتاب قصص الانبیاء (زندگینامه پیامبران از آدم تا خاتم) اثر سیدمحمد صادق حسینی مقدم انتشارات سرای کتاب. موضوع اصلی این کتاب، همان گونه که از اسمش پیداست ، سرگذشت انبیای الهی و امم گذشته است که در محدوده نبوت عامه و به سبک روان نگارش یافته است. محتوای آن تاریخی ـ کلامی است و بیشتر با استناد به منابع حدیثی تدوین شده است. این اثر شامل شرح حال پیامبرانی است که در قرآن کریم نامشان ذکر شده است و به جز یک یا دو تن از انبیا، شرح حال دیگر انبیای الهی، که نامشان در قرآن نیامده ، ذکر نشده است. در این اثر سرگذشت حضرت ابراهیم و یوسف و موسی - علیهم السلام - از تفصیل بیشتری برخوردار است. این کتاب شرحی تفصیلی درباره احوال انبیاء و سرگذشت زندگی ایشان است؛ سیر کتاب بر اساس روش تحقیق و جستجو در میان منابع ناب روایی شیعه است و مؤلف سعی نموده تا از داستان سرایی و درج خرافات و پیرایه‌هایی که به زندگی انبیاء عظام نسبت داده شده پرهیز نموده و فقط به متن آیات و روایات صحیحه استناد جوید.

قصص الانبیاء (تاریخ انبیاء از خلقت آدم تا رحلت خاتم«ص») کاملترین متن

300,000 تومان
کتاب قصص الانبیاء (تاریخ انبیاء از خلقت آدم تا رحلت خاتم«ص») کاملترین متن اثر آیت الله نعمت الله جزایری مترجمین صادق حسن زاده و حسین حسن زاده انتشارات اجود. کتاب قصص الانبیاء از جمله تالیفات گرانقدر سید نعمت الله است . سید در مورد انگیزه تالیف این کتاب چنین می‌گوید: «وقتی کتاب ریاض الابرار را در فضائل و زندگی نامه و احوالات پیامبر اسلام و اهل بیت آن بزرگوار نوشتم، عده‌ای از برادران و علمای عزیز درخواست کردند کتابی در شرح حال پیامبران گذشته بنویسم تا به عنوان پیوست و متمم ریاض الابرار باشد. نام آن را هم النور المبین فی قصص الانبیاء و المرسلین گذاشتم.» موضوع اصلی این کتاب، همان گونه که از اسمش پیداست ، سرگذشت انبیای الهی و امم گذشته است که در محدوده نبوت عامه و به سبک روان نگارش یافته است. محتوای آن تاریخی ـ کلامی است و بیشتر با استناد به منابع حدیثی تدوین شده است. این اثر شامل شرح حال پیامبرانی است که در قرآن کریم نامشان ذکر شده است و به جز یک یا دو تن از انبیا، شرح حال دیگر انبیای الهی، که نامشان در قرآن نیامده ، ذکر نشده است. در این اثر سرگذشت حضرت ابراهیم و یوسف و موسی - علیهم السلام - از تفصیل بیشتری برخوردار است. این کتاب شرحی تفصیلی درباره احوال انبیاء و سرگذشت زندگی ایشان است؛ سیر کتاب بر اساس روش تحقیق و جستجو در میان منابع ناب روایی شیعه است و مؤلف سعی نموده تا از داستان سرایی و درج خرافات و پیرایه‌هایی که به زندگی انبیاء عظام نسبت داده شده پرهیز نموده و فقط به متن آیات و روایات صحیحه استناد جوید.

ترجمه و متن کامل ارشاد القلوب (دو جلدی)

420,000 تومان
کتاب ترجمه و متن کامل ارشاد القلوب (دو جلدی) نویسنده شیخ حسن بن ابوالحسن علی بن محمد دیلمی  مترجم صادق حسن زاده  ناشر آل علی(ع) . ارشاد القلوب، كتاب گران سنگي است كه توسط مرحوم ديلمي (از علماي بزرگ شيعه) در قالب وعظ به عالم تشيع هديه شده است. زيرا در ديدگاه او ـ كه منبعث از كلام گهربار رسول خدا صلي الله عليه و آله وسلم است ـ بهترين هديه و سوغاتي كه يك مسلمان مي تواند به برادر مسلمان خود بدهد پند و اندرزي است كه هدايت او را زياد كند و او را از هلاكت نگه دارد. اين كتاب سودمند، مورد استناد محدثان بزرگي چون مجلسي و شيخ حر عاملي است و از اين جهت، بر ديگر آثار اين مولف برتري دارد.

کلیات احادیث قدسی

250,000 تومان
کتاب کلیات احادیث قدسی نویسنده علامه جلیل القدرشیخ حر عاملی(ره) مترجم صادق حسن زاده ناشر آل علی (ع) این کتاب اثری است شامل احادیث قدسی. مولف در این کتاب با جمع آوری 689 حدیث قدسی از طریق امامیه و اهل سنت، در ضمن بیست باب آنها را تنظیم کرده است. احادیث قدسی به کلماتی گفته میشود که از جانب خداوند صادر شده است و موضوع آنها عمدتا پند و اندرزهای اخلاقی و احیانا مفاهیم اخلاقی و معرفتی است. مولف در این کتاب تلاش نموده این احادیث را از منابع معتبر همراه با سند نقل و جمع نماید و کمتر به نقد و تحلیل آنها پرداخته است.

ترجمه و متن کامل، کامل الزیارات (در آداب و پاداش زیارت معصومین به ویژه امام حسین)

260,000 تومان
کتاب ترجمه و متن کامل ،کامل الزیارات (در آداب و پاداش زیارت معصومین به ویژه امام حسین) اثر جعفربن محمد ابن قولویه  مترجم صادق حسن زاده و حسین حسن زاده ناشر آبانه . کامِلُ الزّیارات کتابی با موضوع زیارت، تألیف محدث و عالم شیعه ابن قولویه قمی است. این کتاب از فضیلت و چگونگی زیارت پیامبر اکرم(ص)، اهل بیت و امامزادگان و مؤمنان سخن می‌گوید و مجموعه روایاتی را از اهل بیت(ع)در این باره نقل می‌کند. کامل الزیارات از مهم‌ترین و معتبرترین منابع روایی و دعایی شیعه است که علما پیوسته به آن مراجعه کرده‌اند. این اثر را «الزیارات»، «جامع الزیارات» و «کامل الزیارة» نیز خوانده‌اند و به زبان فارسی ترجمه شده است. ابن قولویه انگیزه خود را برای نوشتن این کتاب، تقرب به درگاه الهی و پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و ائمه معصومین(ع) و نشر زیارت آنان در میان برادران مؤمن بیان کرده. ابن قولویه در این کتاب ابعاد مختلف مسئله زیارت اعم از ثواب، فضیلت، اعتبار، مشروعیت و کیفیت آن را بررسی کرده است. پاسخ به شبهات و اشکالات مطرح‌شده از طرف مخالفان زیارت از دیگر مضامین کتاب است. این کتاب روایات مستند و معتبری در جواز زیارت پیامبر و ائمه(ع)و حتی قبور مؤمنان را دربردارد. غالب مطالب کتاب (حدود سه چهارم آن)، مربوط به امام حسین(ع) و یاران وی و به ویژه بیان فضیلت و کیفیت زیارت ایشان است. این موضوع، روایات باب‌های ۱۶ تا ۹۸ را به خود اختصاص داده است.

شفاء الصدور (شرح کامل و ارزنده زیارت عاشورا)

240,000 تومان
کتاب شفاء الصدور (شرح کامل و ارزنده زیارت عاشورا) اثر میرزا ابوالفضل تهرانی  مترجم صادق حسن زاده انتشارات نبوغ در این کتاب ابتدا به شرح سند زیارت عاشورا و دفاع از سند آن پرداخته شده سپس به شرح متن و ترجمه زیارت عاشورا پرداخته شده است. در شرح این زیارت نگارنده نخست به توضیح مفاد سلام های مندرج در آن پرداخته و بدین وسیله به تبیین شخصیت و جایگاه امام حسین(ع) و خاندان و نسب شریف ایشان می پردازد. در ادامه وی به تفسیر مفهوم وتر و موتور و ابعاد مصیبت آن امام پرداخته و تفسیری از لعن های مندرج در این زیارت ارایه نموده است. بیان ویژگی های سید الشهداء، معنای وجیه بودن نزد امام حسین(ع) در دنیا و آخرت، راه های تقریب به ایشان از طریق موالات آن امام، مراتب معرفت ائمه اطهار(ع) و هدایت وارد شده از سوی آنان، معنای امام ظاهر و ناطق، نقد عملکرد بنی امیه و دشمنان اهل بیت(ع)، جنایات آل ابی سفیان، بنی امیه و بنی مروان، بیان فضایل خاندان امام حسین(ع) و بیان ظلم های دشمنان اهل بیت(ع) در حق آنان از دیگر مندرجات مهم این کتاب است.

متن کامل همراه با ترجمه تحف العقول (سخنان چهارده معصوم)

250,000 تومان

کتاب متن کامل همراه با ترجمه تحف العقول (سخنان چهارده معصوم) اثر شیخ ابو محمد حرانی با ترجمه صادق حسن زاده از انتشارات آبانه

تحف العقول کتابی حدیثی نوشته ابو محمد حرانی است. هدف نویسنده این کتاب جمع‌آوری بخشی از احادیث اهل بیت(ع) و پیامبران الهی با محوریت مواعظ و حکمت‌ و اندرزهاست. مؤلف به سخنان پیامبر (ص) و نیز هر یک از امامان شیعه فصلی را اختصاص داده و احادیث نقل شده از ایشان را در همان بخش آورده است. مواعظی از پیامبران گذشته نیز در فصل‌های پایانی کتاب نقل شده است. در متن کتاب معمولا ابتدا احادیث طولانی‌تر ذکر شده و پایان هر بخش به احادیث کوتاه اختصاص یافته است. نویسنده هدف از تألیف این کتاب را در دسترس قراردادن دانش های پیامبر اکرم(ص) و امامان(ع) که دربردارنده کار دین و دنیا و صلاح امروز و فرداست دانسته. بخشی از مهم‌ترین مطالب کتاب عبارت‌اند از: وصایای پیامبر اکرم(ص) به امام علی(ع)، سخنان پیامبر(ص) در حجة الوداع، خطبه امام علی(ع) در اخلاص توحید، اندرزهای آن حضرت به امام حسن مجتبی(ع)، نامه امام علی(ع) به مالک اشتر، سخنان امام‌ علی(ع) با کمیل، خطبه امام حسن(ع) بعد از صلح با معاویه، سخنان امام حسین(ع) در امر به معروف و نهی از منکر، نامه امام حسین(ع) به اهل کوفه، رساله حقوق امام زین‌العابدین(ع)، سفارش امام باقر(ع) به جابر بن یزید جعفی، سفارش امام صادق(ع) به مؤمن الطاق، سفارش امام کاظم(ع) به هشام بن حکم، توصیف امام رضا(ع) از امامت و منزلت آن در مسجد جامع مرو، پاسخ امام جواد(ع) به پرسش‌های یحیی‌بن اکثم، رساله امام هادی(ع) در رد بر اهل جبر و تفویض، و نامه امام حسن عسکری(ع) به اسحاق بن اسماعیل نیشابوری و... در بخش پایانی کتاب نیز این مطالب آمده است: سخنان خدا با حضرت موسی، سخنان خدا با حضرت عیسی، اندرزهای مسیح در انجیل و جز آن و سفارش مفضّل‌بن عمر به شیعیان